Solo Leadership Journey Spitsbergen
Een reis waarin stilte, kou en leegte ruimte maken voor reflectie, leiderschap en persoonlijke groei. Een ervaring die je vertraagt, uitdaagt en de weg naar binnen opent.

Spitsbergen als spiegel voor leiderschap
Spitsbergen is geen plek die je bezoekt. Het is een plek die iets met je doet.
De stilte is er allesomvattend. Deleegte confronterend en tegelijk uitnodigend.
Een landschap van wit, waarin niets afleidt en juist daardoor alles zichtbaar wordt.
Voor deze ondernemer ontwierpen we een solo leadership journey.
Een volgende stap in een langer proces van persoonlijke ontwikkeling.
Geen strak programma. Wel een zorgvuldig opgebouwde reis, waarin tegenstellingen elkaar afwisselen en versterken:
- inspanning en herstel;
- kou en warmte;
- alleen en samen;
- actie en verstilling.
Soms in gesprek. Vaak in stilte. Want juist daar vallen de inzichten op hun plek.


De dagen vertragen
De reis begint in Oslo en voert naar Longyearbyen. Van daaruit trekken we met hondensleeën de wildernis in, richting een afgelegen radiostation.
We slapen in tenten op sneeuw en ijs. Met husky’s die ’s nachts de wacht houden.
Daarna weer terug naar comfort: een warm bed, goed eten, een sauna met uitzicht op drijvende ijsbergen. Om vervolgens opnieuw de natuur in te gaan.
De dagen vertragen.
De kou wordt een bondgenoot.
En de samenwerking met de honden vraagt aanwezigheid, zorg en leiderschap. Geen afleiding. Geen ruis. Alleen jij en wat zich aandient.
‘Een reis buiten, die de weg naar binnen opent.’



